Nadwaga oraz zbędne kilogramy to problem wielu z nas. Niestety w obecnych czasach siedzący tryb życia i przetworzona żywność sprzyjają gromadzeniu dodatkowych kilogramów, a te z kolei wpływają negatwynie na nasze samopoczucie i zdrowie. Warto rozpocząć walkę z nadwagą gdy tylko pojawią się pierwsze dodatkowe kilogramy. Odchudzanie to tak naprawdę długotrwały i złożony proces ale stosując się do paru zasad uczynimy go niezykle skutecznym.

Pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić to analiza naszego trybu życia pod względem odyżwiania i aktywności fizycznej. Najlepszym wyjściem będzie zastanowienie się co jemy każdego dnia i jaka jest nasza aktywność oprócz pracy. Następnie konfrontujemy to z tymi paroma zasadami.

 

1. Ograniczenie cukru i słodyczy.

Cukier i produkty słodzone to właściwie główny czynnik odkładania się dodatkowych kilogramów. Niestety w dzisiejszych czasach jest dodawany praktycznie wszędzie dlatego podstawą w ograniczeniu cukru jest czytanie etykiet na produktach i wybieranie tych bez jego dodatku. Jeśli natomiast robimy jakieś przepisy albo słodzimy kawę czy herbatę warto wybrać zdrowe zamienniki jak ksylitol czy stewia.

 

2. Ograniczenie produktów typu instant i fast food.

Istną plagą dzisiejszych czasów są tak zwane „gotowce” na przykład gotowe nugettsy z kurczaka albo grillowana pierś, które wystarczy podgrzać w mikrofali. Niestety produkty tego typu są pełne konserwantów i subustancji słodzących oraz soli. Jeśli chcemy zdrowo żyć i chudnąć najlepiej kupić samemu mięso i przygotować je na własny zdrowy sposób na przykład gotując na parze bądź smażąc bez tłuszczu na patelni grillowej. Produkty typu zuki chińskie powinny na stałe zniknąć z naszego jadłospisu gdyż oprócz nadwagi mogą powodować poważne choroby serca i wątroby.

 

3. Alkohol.

Bardzo dużo ludzi codziennie spożywa na przykład po parę piw albo lampek wina nie zdając sobie sprawy zarówno ze szkodliwości alkoholu jak i jego kaloryczności. Jedna butelka piwa to nawet 500 kcal. Czasami ograniczenie wieczornego piwa pozwala w skali roku zgubić parę kilogramów. Oczywiście wszystko dla ludzi dlatego najepiej alkohol ograniczyć do ważnych uroczystości albo na przykład na sobotnie wieczory. Taka zmiana już będzie dużą zmianą na plus dla naszego organizmu.

 

4. Obróbka termiczna.

Ważne jest nie tylko jakie produkty spożwamy ale również jak je spożywamy. Zdecdowanie powinniśmy patelnie z głębokim tłuszczem zamienić na grillową oraz zaprzyjaźnić się z parowarem. Gotowanie i grillowanie to jedne z najzdrowszych metod przygotowywania posiłków. Oczywiście warto pamiętać by nie palić mięsa na grillu.

 

5. Aktywność fizyczna.

Jest to jeden z ważniejszych czynników wpływających na utratę wagi. Oczywiście zmieniając nawyki żywieniowe będziemy chudnąć jednak wprowadzenie aktywności pozwoli znacznie przyspieszyć ten proces. Istotne jest by dobrać odpowiednią aktywność do naszego stopnia zaawansowania, Sprawdzi się złota zasada „mierz siły na zamiary” dla jednych na początku dobre będą spacery dla innych basen, a jeszcze inni wybiorą siłownie. Warto dobrać taką aktywność by pozwoliła nam regularnie ją uprawiać dwa trzy razy w tygodniu.

6. Suplementacja

Aby przyspieszyć proces odchudzania warto wspomóc aktywność fizyczną naturalnymi termogenikami. Przyspieszają one metabolizm , dzięki czemu łatwiej gubimy zbędne kilogramy

Te sześć czynników powinno na początek wystarczyć by rozpocząć proces skutecznego odchudzania. Najważniejsze to na samym początku określić cele możliwe do realizacji i w naszym zasięgu. Nikt nie schudnie dwadzieścia kilo w miesiąc ale na przykład kilogram jest jak najbardziej możliwy. Dodatkowo cel możliwy do realizacji po szybkim osiągnięciu da nam dużo motywacji i siłę do dalszego działania. Podsumowując zmiana diety i wprowadzenie aktywności fizycznej do naszego życia jest kluczem do sukcesu w odchudzaniu.