Na wygląd skóry wpływa wiele różnych czynników. Zarówno niskie temperatury, jak i nadmiar słońca mogą sprawiać, że traci ona elastyczność. Jeszcze gorzej oddziałują na nią wiatr, smog, czy suche powietrze w klimatyzowanych pomieszczeniach. Niestety, nie ustrzeżemy się przed wszystkimi bodźcami, negatywnie wpływającymi na skórę i odbierającymi jej blask i zdrowy wygląd. Możemy jednak wzmocnić ją od środka.

Nasza dieta ma olbrzymie znaczenie nie tylko dla zdrowia naszego organizmu, ale też w dużej mierze reguluje nasz wygląd. Niektóre z produktów spożywczych w sposób szczególny wspomagają naszą skórę w walce z niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi. Warto je poznać i włączyć je do swojego jadłospisu, aby cieszyć się promienną i wypoczętą skórą. Zatem, co jeść dla zachowania zdrowej skóry?

Marchew

To popularne i niedrogie warzywo bogate jest w antyoksydanty, dzięki czemu ma moc zwalczania wolnych rodników, uszkadzających komórki. Dodatkowo beta-karoten ma wpływ na koloryt cery, nadaje jej lekko rumiany odcień i rozświetla ją. Wspomaga też jej regenerację i produkcję kolagenu, niezbędnego dla jej jędrności. A zatem, od dziś w każdej zupie ląduje obowiązkowo marchewka! Warto też sięgnąć po soki marchwiowe, a najlepiej przyrządzać je samodzielnie.

Owsianka

Najważniejszym, z punktu widzenia skóry, składnikiem płatków owsianych jest błonnik. Ta cenna substancja usprawnia trawienie, pomaga w pozbywaniu się z organizmu wszelkich toksyn oraz wpływa na utrzymanie prawidłowej flory bakteryjnej w jelitach. Wszystkie te działania mają przełożenie na kondycję skóry. Inną cenną właściwością płatków owsianych jest obniżanie cholesterolu, którego odpowiedni poziom w organizmie jest ważny nie tylko dla zachowania zdrowia, ale również nie pozostaje bez wpływu na skórę. Cera osoby o podwyższonym cholesterolu może stać się blada i szara, pojawić się na niej mogą też nieestetyczne zmiany. Owsiankę można nie tylko jeść, ale też stosować jako… maseczkę na twarz! Zastosowanie takiego naturalnego kosmetyku nawilży skórę twarzy.

Zielona herbata

Napój z niej przyrządzony zawiera antyoksydanty, a więc wspiera organizm w walce z wolnymi rodnikami. Ich nadmiar w ciele człowieka może powodować szybsze starzenie się skóry, problemy z jej gojeniem oraz utratę jędrności. Warto starać się nie dopuszczać do tych procesów. Składniki zawarte w zielonej herbacie regulują też mikrokrążenie, wpływając tym samym m.in. na redukcję cieni i obrzęków pod oczami. Zieloną herbatę można również stosować w charakterze kosmetyku – doskonale sprawdzi się jako tonik.

Brokuły

To zielone warzywo przypominające kalafior, to nie tylko smaczny, ale też bardzo wartościowy dodatek do posiłków. Zawiera wiele ważnych dla zdrowia substancji, między innymi flawanoidy, działające przeciwzapalnie, czy sulforafan, znakomity przeciwutleniacz. Brokuł działa antynowotworowo i przeciwbakteryjnie, jak również zwiększa odporność na alergie.

 

co jeść żeby zdrowo wyglądać

 Soja

Soja należy w dzisiejszych czasach do żywności bardzo popularnej, albowiem ta bogata w białko roślina z powodzeniem zastępuje mięso wegetarianom i weganom. Pozytywnie oddziałuje też na naszą skórę, między innymi podnosząc odporność na promieniowanie UV, poprawiając jej koloryt, łagodząc reakcje zapalne i wygładzając zmarszczki.

Produkty bogate w witaminę C (np. pietruszka, pomarańcza, papryka)

Witamina C jest potrzebna do produkcji kolagenu, czyli białka młodości. Osoby, którym zależy na jak najdłuższym zachowaniu młodego wyglądu, powinny więc zajadać się warzywami i owocami o wysokim poziomie zawartości tej witaminy.

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednie odżywianie jest niezmiernie ważne dla zdrowia. Nie należy lekceważyć zaleceń lekarzy i dietetyków w tym temacie. Zwłaszcza, że we własnym zakresie możemy opracować dla siebie dietę, która dostarczy organizmowi wielu wartościowych składników, a przy tym będzie to dieta na zdrową skórę.